20:48 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید داخلی

طرح تحقیق و تفحص مجلس از بانک های خصوصی تصویب شد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات و بانک های خصوصی در جلسه علنی امروز خبر دادند.
تحقق ۶۸.۷ درصدی داخلی‌سازی و ۲.۲ میلیارد دلاری صنایع در ۹ ماه
نماد برتر- معاون وزیر صنعت با اشاره به برنامه داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارد دلاری در سال جاری از تحقق ۲.۲ میلیارد دلاری طی ۹ ماه خبر داد که معادل ۶۸.۷ درصد است .
اثر تخریبی دخالت‌ها بر بازارسرمایه / تامین مالی بخش خصوصی در بازارسرمایه گامی در جهت رونق اقتصادی
نماد برتر- امیر سیدی یکی از ریسک‌های موجود در بازارسرمایه را دخالت‌های برخی نهادها و داشتن نگاه امنیتی به بازار سرمایه دانست و افزود: هرچقدر فعالان برای داشتن عملکرد مطلوب، آزادی بیشتری داشته باشند با رشد و تعالی در بازار رو به رو خواهیم بود؛ اگر بخش خصوصی نیز بتواند برای تولید خود از بازارسرمایه تامین مالی انجام دهد، کمک شایانی به بهبود اقتصادی می‌شود.
تحلیلی از عوامل جذب سرمایه‌گذار خارجی و دلایل شکست ایران + تجربه مالزی
نماد برتر- رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران ، تحلیلی از اثر عوامل اثرگذار در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و دلایل عدم موفقیت ایران ارایه کرد .
انتقاد عضو شورای عالی بورس از عدم پند از رویدادها و نیاز مبرم بازار
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس با اشاره به تبعات وعده کاهش قیمت ارز و انتقاد از پند نگرفتن از رویدادهای اقتصادی گفت: تنها راه نجات اقتصاد، رونق مجدد بورس در جهت جذب نقدینگی و کمک به تولید است.
منشأ ارز واردات ممنوعه "بوش" فاش شد
نماد برتر- گرچه در جریان حواشی واردات ممنوعه لوازم خانگی "بوش" با میلیون ها دلار ارز بری، دستگاه های مربوطه نسبت به شفاف سازی درباره منشأ ارز آن اقدامی نکردند، ولی مستندات از واردات این کالا از محل ارز اشخاص و از کانال یک بانک ایرانی در خارج از کشور حکایت دارد.
فشار مضاعف اقتصادی به معیشت مردم پذیرفته نیست
نماد برتر- رئیس جمهور تاکید کرد: میزان درآمدهای مالیاتی و یا درآمدهای حاصل از صدور نفت و فراوردها، در بودجه پیشنهادی بر مبنای پیش‏بینی روند اقتصادی کشور در سال آینده به صورت واقع‏بینانه و با تاکید بر توان اقتصادی و استیفای حقوق کشور تنظیم شده است.
وزارت صنعت واحد رایزنان بازرگانی را تعطیل کرده است!
انماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: در حال حاضر به معنای واقعی رایزن بازرگانی نداریم که آشنا به امر صادرات و واردات باشد و بتواند تجارت را روان کند و کمرنگ دیده شدن اهمیت این موضوع موجب شده که واحد مربوط به رایزنان بازرگانی در وزارت صمت تعطیل شود.
مشکل خرید واکسن کرونا حل شد
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی از رفع شدن موانع خرید واکسن کرونا خبر داد.
رونمایی از شیرهای دروازه‌ای ۴۲ اینچ کلاس ۶۰۰ در اراک
نماد برتر- شیر ۴۲ اینچ دروازه‌ای کلاس ۶۰۰ طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک با همکاری شرکت ماشین سازی و گداختار اراک‌ تولید و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.
عرضه داروی گیاهی برای درمان نوعی بیماری انگلی طیور
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان داروی گیاهی برای درمان بیماری انگلی به نام "کوکوکسیدیوز" طیور ارائه دادند که به گفته آنها استفاده از این دارو بر خلاف داروهای آنتی بیوتیک محدودیت ندارد، ضمن آنکه مصرف آن موجب افزایش سیستم ایمنی طیور خواهد شد.
چرا مردم از خودروی داخلی خسته شده اند؟
نماد برتر- انتشار خبر رونمایی از پژو ۳۰۸ جدید در رسانه‌ها به یکی از پربازدیدترین اخبار تبدیل شد، استقبال قابل توجه مردم از این خبر نشان می دهد که علیرغم نجومی شدن قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، مردم همچنان پیگیر اخبار صنعت خودروسازی و مشتاق خرید خودرویی با کیفیت هستند، آرزویی که معلوم نیست در کشور ما چه زمانی بواقع محقق خواهد شد.
دلارهای نفتی را کجا هزینه کنیم بهتر است؟
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار می گوید کاهش وابستگی به نفت زمانی اثرگذار است که درآمدهای نفتی در صنایع زیربنایی و بخشهای تولیدی سرمایه گذاری شود تا کل کشور به ویژه کارگران آثار آن را در زندگی خود احساس کنند.
بازی موش و گربه دولت و سهامداران حقیقی
نماد برتر- گاهی می‌مانیم که این حجم از بی‌سوادی و کج‌اندیشی از کجا وارد بازار سرمایه کشور شده است به‌طوری که اساسا تمام اهداف و اساسنامه‌های منتشر شده و نشده بازار سرمایه را زیر سوال می‌برد.
ادامه مهاجرت شرکای اپل از چین در دوران بایدن
نماد برتر- متلاشی شدن زنجیره تامین جهانی فناوری که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ آغاز شد، به نظر می رسد در دوران جو بایدن هم ادامه پیدا می کند.